22 mars

Åhh, min födelsedag närmar sig väldigt fort! Känns som om det var igår man firade in det nya året med nära och kära :) I vilket fall, på lördag blir det party! SKOJ!

Tävlade ju min första storhäst tävling med min lilla Sane igår.. (Fint smeknamn, huh?) I alla fall, min lilla racer-räka som Sofia kallar henne, var helt galen i 1.10 m klassen.. Trodde verkligen att vi skulle krascha i något hinder, istället gick vi till omhoppningen och sprang förbi ett hinder av bara farten, haha! Red om och var nolla på hinder men fick 5 fel med ett tidsfel.. Var inte meningen att vi skulle hoppa mer, men Sofia tyckte vi skulle testa ett annat bett, kandar med tränsbett.. Hoppa på ett kandar? Hmm, men vi ställde i alla fall upp i 1.20 m klassen också. Det gick SÅ mycket bättre :D Hon var mycket lugnare, med två små missförstånd mellan oss så fick vi två rivningar. Men jag var jättenöjd med tanke på att vi gick runt båda klasserna och fick en bra känsla för det. :)

Ska tävla på fredag igen i Kungsbacka, 1.10 m och 1.20 m. Hoppas det går ännu bättre och att lilla hoppetossan håller sig i skinnet ;]


Bilden har Sandra Karlsson tagit :)
Ursäkta min stil, haha! Inte klaga, min första tävling på storhäst ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0